torsdag den 9. april 2009

Min favorit make-up


Dette er mit all time favoritmake-up, som jeg bruger både til hverdag og til fest.

Lancôme mascaraen Hypnose (vandfast) har jeg brugt trofast i over 2 år. Hvor mange mascaraer får vipperne til at falde ned efter påføring, holder denne mascara vipperne oppe, og man får de flotteste store øjne. Med 220 kr ligger den dog i den dyre ende, men da jeg ofte ikke bruger make-up til hverdag, kan en mascara holde i lang tid for mig.

Jeg er ikke særlig glad for at bruge foundation, derfor er cremen Sheer Lights fra Elizabeth Arden perfekt for mig. Det er en creme med let farve i, som samtidig har lidt shining, der giver huden glød. Og så er konsistensen bare virkelig lækker. Har været så heldig at finde den på udsalg to gange, ellers er der sikkert billigere mærker der har lavet en creme der ligner.

Læbestiften "Impassioned" fra MAC har jeg købt for nylig, men den har allerede fået en fast plads i min taske. Den kan pifte næsten ethvert outfit op enten med hele smøren eller bare ved at duppe lidt af farven på læberne. Og den holder, helt sindsygt! Hvis jeg har glemt at tvære læbestiften af, efter jeg har været i byen, sidder den stadig på mine læber hele dagen efter.

Blushen med elefanten er lidt af et fund. Den er fra Lancôme, men fandt den til kun 50 kr ved restudsalg hos Matas. Det jeg godt kan lide ved den er, at man kan skabe rigtig mange forskellige nuancer, alt afhængig af hvor meget eller lidt af det røde man fanger. Så hvis jeg har lyst til lidt farve på kinderne, så er den vejen.

De sidste to ting, begge fra h&m, er til mine øjenbryn, for jeg har altså et eller andet med øjenbryn. Tuben, som måske kunne ligne en klar lipgloss, er en gelé med rund kam, som jeg bruger til at holde styr på mine øjenbryn. Det kan dog være lidt svært ikke at få for meget på, så ikke det ligner at man har lavet en Danny Zuko på øjenbrynene. Men øvelse gør vel mester. Brynfarven synes jeg er rigtig god, da den ser meget naturlig ud fordi konsistensen er ligesom en øjenskygge. Den bruger jeg dog for det meste kun, når jeg skal i byen.

Det blev til et lidt længere indlæg, men håber ikke at det har været helt spild. Har du selv nogle tips til gode make-up produkter, så skal du være mere end velkommen til at dele.

1 kommentar:

  1. hej med dig :o)
    Jeg er også super glad for sheer lights, men har lige fundet ud af, at den er udgået - i al fald hos matas her i byen!!! Hvor køber du din?
    Håber, du gider maile mig et svar på mf@ugeavisen-esbjerg.dk. Jeg er nemlig ved at løbe tør for den...
    kh mette

    SvarSlet