onsdag den 15. december 2010

Frokost på Rå Bar


Da vi i går var ude og juleshoppe var vi forbi den nye Rå Bar på Vester Allé 15 for at få frokost. Vi havde ikke været der før, så vi troede først, at vi var gået forkert, da den er lidt svær at finde. Den ligger nemlig ved siden af Atlas og bagved Voxhall med indgang til åen - ikke et sted man opdager, medmindre man ved, at den ligger der. Vi havde som sagt ikke været der før, så vi vidste ikke helt, hvad der ventede os. Men nørj, hvor er det lang tid siden, at jeg har haft en så god og spændende madoplevelse. Vi blev mødt af det sødeste personale, der tog sig tid til at forklare og fortælle, og maden var virkelig virkelig god. Vi bestilte begge to en sandwich 1 med laksemousse til 65 kr. For 20 kr ekstra får man en bolle lavet på ægte raw food manér, men vi valgte nu altså den traditionelle bolle, som stadig var økologisk, hjemmelavet og rigtig god. Caféen er 100% økologisk, men som vi også oplevede er den ikke 100% raw food. Men det synes jeg nu faktisk er rigtig fint, da det bliver lidt mindre fanatisk og nemmere at følge med, for os som ikke har prøvet det før. Det er helt sikkert et sted, jeg vil komme igen mange gange, og jeg kan kun anbefale at man kigger forbi og prøver stedet - også selvom man måske er lidt skeptisk. Jeg glæder mig i hvert fald allerede til næste gang, hvor jeg helt sikkert skal prøve en af deres kager!

5 kommentarer:

  1. Jeg er heller ikke så meget inde i det raw food, men det er spændende og smager godt! Og hvor er det dog en cool tegning på væggen ;) Hæhæ..

    SvarSlet
  2. tanken om deres brownies får mig helt til at savle!! ;)

    SvarSlet
  3. ej, hvor ser det læækkert ud.
    http://uthority.blogspot.com/

    SvarSlet
  4. Væggen er nemlig vildt sej! :D

    Julia: Jeg vil også virkelig gerne smage deres brownie, men det lignede, at de kun har en slags kage om dagen, så jeg ved ikke om man bare skal være heldig at dukke op på den rigtige dag eller hvad. :b

    SvarSlet