mandag den 14. juni 2010

Festival do's and don'ts

Foto: Peter Hove Olesen via Politiken

Ja, jeg ved det. Jeg snakker næsten ikke om andet end festival for tiden, men det er bare den bedste afledning når man sidder begravet i bøger og eksamen. Og så er det jo altså lige snart! Jeg synes derfor, at det kunne være lidt sjovt med nogle festival do's and don'ts, så jeg googlede lidt og fandt frem til både sjove og også brugbare festivalråd. Tilføj gerne andre råd i kommentarfeltet.

1. Tro ikke at et par underbukser og 500 kr. vil række. Det virker måske som en god idé at være minimalistisk på en festival, men i virkeligheden får du brug for dine sædvanlige must-haves plus en masse mere.
2. Lad være med at slå dit telt op ved siden af toiletterne eller i kanten af vejen. Der er en årsag til, at pladsen er ledig.
3. Husk hvor du bor (også i mørke).
4. Aftal et mødested med dine venner, der er nemt at huske. Kan I pludselig ikke finde hinanden, er dette stedet at gå hen.
5. Bær passende tøj. Festival er ikke stedet for designerkluns og høje hæle.
6. Lad være med at gå ind i mosh pitten, hvis ikke du er klar til at rave (slet ikke hvis du bærer flip flops, store løse øreringe eller en taske, der ikke sidder sikkert på dig).
7. Medbring solcreme - og brug det.
8. Vær forberedt på at blive beskidt, svedig, udmattet, frustreret, beruset og skuffet.
9. Lav dine lektier. Du behøves ikke kende programmet ind og ud, men det er en fordel at have studeret programmet og de forskellige bands på forhånd.
10. Lad være med at medbringe værdifulde genstande. Sådanne ting er på forhånd bestemt til at blive stjålet, blive væk eller drukne i regnen. Så hvis du kan undvære det i et par dage, så lad det blive derhjemme.
11. Drik vand, masser af vand.
12. Forvent ingen nåde i øl-køen, det er ren darwinisme. Overlevelse af den mest tørstige (dette gælder desuden også alle andre køer).
13. Sørg for at din mobil er fuldt opladet (især på pengefronten). Det er muligt at oplade sin mobil på campingpladsen, men hvis du løber tør for taletid, så er du på røven.
14. Få nye venner (især dine naboer). Husk på, du skal trods alt bo ved siden af dem hele den næste uge.
15. Og mit personlige favoritråd: Slap af! Hav ikke for høje forventninger, nyd hvert eneste sekund og hav ja-hatten på - så bliver festivalen meget sjovere.

13 kommentarer:

  1. hehe meget fint billede! ;)

    SvarSlet
  2. Haha et fedt billede. gad godt at vide hvad personen laver, eller leder efter :D

    www.boennen.wordpress.com

    SvarSlet
  3. Man kan aldrig snakke for meget om Roskilde og slet ikke når man sidder begravet i bøger, nej! - Nøj hvor jeg også glæder mig :D

    SvarSlet
  4. hahah, fedt billede :p
    sidder selv og studerer programmet til Roskilde så jeg forhåbentligt kan huske en del af det, inden vi tager derover, selvom jeg egentligt burde forberede mig til fransk eksamen onsdag ;) men jeg glæder mig bare så meget!

    SvarSlet
  5. Årh, det var lige sådan en liste jeg havde brug for (er Roskilde-jomfru, og skal afsted i år)!
    Tak!

    /blommen

    SvarSlet
  6. Vil gerne tilføje at - Tør Shampoo og vådservietter bliver din nye meget gode venner!

    SvarSlet
  7. Tilføjelse til pkt. 1: Det samme gælder for hegnet! Folk pisser i hegnet, så det er heller ikke lækkert at ligge for tæt op af det.

    Og andet meget vigtigt: Gaffatape fikser alt! Så husk gerne et par ruller.

    Go' festival - jeg er misundelig! Jeg har eksamener den uge, så jeg kommer ikke med i år. Og jeg ærgrer mig gul og blå. Især med det fede musikprogram, der er.

    SvarSlet
  8. Dejligt med flere tilføjelser! :D

    SvarSlet
  9. Jeg vil nødigt fremstå mega mor-agtig, men da jeg har lavet en huskeliste på 4 sider med afkrydsningsskema, kan jeg vist ikke komme helt uden om det. Jeg glæder mig også super meget - bare vejret holder :)

    Jeg har en uundværlig tilføjelse, som jeg aldrig i mit liv havde troet, jeg skulle gå hen og eje. En solcelle-mobiloplader. Måske et luksusproblem, men skal vi væde med, at man får brug for den? :)

    SvarSlet
  10. Hej :)

    Jeg har modtaget en award, som jeg derefter skal sende videre. Jeg har valgt at sende en videre til dig :-) Jeg håber, at du har lyst til at deltage.


    Læs her:
    http://lifebyrl.blogspot.com/2010/06/beautiful-blogger-award-jeg-har.html

    - R. Larsen

    SvarSlet
  11. Hej R. Larsen.
    Tak for det. Men jeg har allerede modtaget det og skrevet om det (læs her: http://pagik.blogspot.com/2010/06/blog-award.html).

    SvarSlet
  12. Jonathan: Hov, glemte helt at svare på din kommentar. Det lyder godt nok lettere avanceret med en solcelleoplader. Så tror jeg bare, at jeg holder mig til en, der skal bruge strøm. ;)

    SvarSlet