onsdag den 9. juni 2010

The perfectly messy bun


Jeg blev simpelthen lige nødt til at dele dette billede, som jeg fandt hos Line Sofie. Jeg har længe savnet en ny måde at sætte knold på, og det virker lidt idiotisk, at jeg ikke har tænkt på, at jeg bare kunne gøre sådan her. Men okay, det kræver godt nok også lidt øvelse. Efter flere forsøg er det i hvert fald stadig ikke lykkes mig at lave noget, jeg bare nogenlunde kan være bekendt at gå rundt med. Det kræver åbenbart meget øvelse. Billederne stammer fra en guide af bloggeren Joanna Goddard, og du kan læse hele beskrivelsen af hvordan du får den perfekte rodede knold lige her.

22 kommentarer:

  1. Øv for dem der har langt hår!
    Eller bare øv for mig der ikke har :(

    SvarSlet
  2. Hmmm har krøllet og kruset hår, så ved ikke hvor godt det ville se ud, men med galt hår er det rigtig fedt.

    Sarah
    www.boennen.wordpress.com

    SvarSlet
  3. haha jeg synes også den er genial! har længe ledt efter nye og bedre måder at lave knold på, og det fungerer virkelig for mig (-:

    - tanna/tanna's closet

    SvarSlet
  4. Det er superfint.. ville ønske jeg kunne lade være med at vaske mit hår, så det ville være nemmere at lave det lidt rodet..

    SvarSlet
  5. Den er rigtig nem at lave! rigtig god!

    SvarSlet
  6. Når jeg laver en knold, gør jeg det, at jeg samler håret oppe på hovedet i en elastik, og så touperer jeg det, snor det, og fæstner med hårnåle. Hårlak kan tilføjes, hvis man har lyst :)

    SvarSlet
  7. nu har jeg efterhånden set det her billede en del steder på nettet, og kan sige at med øvelse, så er det faktisk en meget god/let måde at sætte sit hår :) Det fungerer fint for mig. Selvom det har lidt let ved at falde ud :)

    SvarSlet
  8. Sidder det bare med en hårnål, eller er der også en elastik med i spillet?

    SvarSlet
  9. æh.. undskyld men, whats the big woop? Jeg gør altid sådan - hvordan gør I normalt? :)

    SvarSlet
  10. Ser fedt ud, men forstår ikke helt, hvad der bliver gjort på billed fire? xD

    SvarSlet
  11. Benedikte: Som jeg har skrevet i teksten, så har jeg aldrig før gjort sådan - jeg har simpelthen ikke tænkt på det. Derfor var det et "big woop" for mig. Jeg har altid bare fumlet med en elastik, hvilket ikke fungerer særlig godt. Og som jeg kan læse på nogle af de andre kommentarer, så er jeg vist ikke den eneste, der ikke har tænkt på den metode. :)

    Amanda: Det sidder bare fast med en hårnål.

    Camilla: Klik evt på det link jeg har skrevet i indlægget, der er der en beskrivelse, for hvert punkt. :)

    SvarSlet
  12. hej Pernille :)
    håber det er i orden at jeg spørger i dette indlæg. men hvordan får du dine flotte billeder så store?

    venlig hilsen Agnes og Nanna

    SvarSlet
  13. Lærke og jeg prøvede at sætte den i morges, men vi syntes ikke lige, at det gik så godt ;-)

    Emma
    www.l-e-passion.blogspot.com

    SvarSlet
  14. Det kan jeg! :-)

    SvarSlet
  15. Hej Pernille,

    Jeg kom til at tænke på, om du evt ikke vil lave et "Roskilde"-indlæg - med alt hvad man skal have med (efter din mening)?
    Det kunne være sweet, for os der er førsteårsgangere :-)

    MVH Katrine

    SvarSlet
  16. Agnes og Nanna: Selvfølgelig er det i orden at spørge. I bliver nødt til at uploade jeres billeder via steder som photobucket eller imageshack. Katrine har engang lavet en guide til det, som I kan se her: http://bykatrine.blogspot.com/2009/07/guide-strrebilleder.html

    Katrine: Det kan du tro. Jeg er faktisk i fuld gang, mangler bare lige nogle få ting, så jeg kan vise alle tingene på et billede. :)

    SvarSlet
  17. nu tænker jeg at det var en fejl at klippe mit hår :[

    din blog er meget fin og min dansk er meget ond

    Jemina fra Finland

    SvarSlet
  18. Det var så lidt!

    Tusind tak. Men så dårligt er det nu heller ikke. I love your pictures, btw. :)

    SvarSlet
  19. well, tusind tak for you too !

    SvarSlet
  20. Det er rigtig dejlige at der endelig er en side der gør det godt... Det var svært at finde : ) TAKK ........ : D Hilsen Mig

    SvarSlet