tirsdag den 8. juni 2010

Gæt hvad jeg skal i sommerferien?


I går lånte jeg disse bøger på biblioteket (godt tip, hvis man ikke gider bruge tonsvis af penge på guidebøger), og hvis alt går som planlagt, skal jeg med mine forældre til England i sommerferien. Det er første gang i to år, at jeg skal afsted med mine forældre, og jeg glæder mig rigtig meget. Foreløbig lyder planen på en lille uge i området omkring Oxford eller deromkring og derefter en forlænget weekend i London. Selv har jeg aldrig været i England (about time, huh?). og mine forældre har kun været i London. Derfor ville det være super fedt, hvis nogen af jer derude, havde nogle gode tips til ting, man skal se i området omkring Oxford og den sydlige del af Midtengland. Jeg er sikker på, at der er en masse, der har gode tips til ting at se i London, men det vil jeg hellere vente med at høre om, til når turen nærmer sig. Så kan jeg sikkert også bedre huske det.

15 kommentarer:

  1. Altså nu er den engelske geografi ikke min stærke side, men jeg synes at I burde tage en tur til Cambridge (den ligger ikke så langt fra London mener jeg). Ligesom Oxford er Cambridge en universitetsby, men den er (som jeg husker både den og Oxford) flottere end Oxford. Der er bl.a. en masse grønne områder, og der er bare utrolig hyggeligt (: Så der synes jeg bestemt I burde tage forbi (:

    SvarSlet
  2. Og btw. misunder jeg dig en del (: Jeg var i England og Wales (primært Wales) for 4 år siden, og det er en af mine bedste ferier (: Der er så hyggeligt (:

    SvarSlet
  3. I skal tage til Bath, som er en by fra Romertiden, hvor det var en by fyldt med badeanstalter (deraf navnet). Meget smuk og super hyggelig. :-)

    /K

    SvarSlet
  4. Okay, meeget cliché at sige, at du skal tage en tur i London Eye, men hvis du gør det en dag, hvor solen skinner, så er det altså en oplevelse værd! :)
    Og glæd dig ;)

    SvarSlet
  5. Har kun været i London, så kan ikke give tips til Oxford, men det var super fedt i London. Jeg var der til jul, hvor Canraby street bl.a. havde pyntet op med kæmpe peactegn balloner og rensdyr, så sejt. Glæd dig :)

    www.boennen.wordpress.com

    SvarSlet
  6. camdentown er et måst med å!

    mvh
    mathias

    tjittjat.blogspot.com

    SvarSlet
  7. Var selv på sprogrejse i Oxford og det er en fantastisk hyggelig by :) et tip til frokost er at få mad to go og sætte sig en i en universitetsgård, der er simpelthen så hyggeligt :) Derudover er der en slags overdækket arkade af butikker, som ligger langs med gågaden, som man skal lede lidt efter, men også er hyggelig
    God tur :D

    SvarSlet
  8. Tak for de mange gode råd! Cambridge ligger nok liige lidt for langt væk i forhold til hvad vi ellers har tænkt os at se. Men en af grundene til at jeg gerne vil til Oxford er også, at jeg bliver simpelthen NØDT til at se spisesalen, som er med i Harry Potter filmene. Haha! :D

    SvarSlet
  9. Mulberry har deres eneste og store og virkelig gode factory store/outlet i byen somerset det sydvestlige england. Tjek lige hvor der er præcis, mener det er op til 80% man kan spare. Og udvalget skulle være enormt.

    SvarSlet
  10. Haha, hvor sjovt! Det skal jeg også! Eller... For to år siden var jeg også i Oxford, det skal jeg dog ikke i år. Men jeg kan fortælle, at det er super fedt at se Windsor Castle, som ligger lige på vejen. Derudover er Oxford en meget sjov by. I en af alle de store flotte bygninger, universiteter eller whatever det er (haha!), blev fx spisesalsscenerne fra Harry Potter optaget. Der er en virkelig sød, men lidt speciel vagt, som kan nogle rigtig sjove historier om malerierne. Det var også der, hvor forfatteren til Alice I Eventyrland var (hvis jeg husker rigtigt, hehe). Derudover er der også en lang lang flod. Det kan helt klart betale sig at gå lidt ved den og kigge. Der ligger rigtig mange husbåde og sådan.
    Ellers er det sikkert en meget normal by, men man bliver dog overrasket over, hvor fattigt der er nogle steder i udkanten af byen! Du skal bare 500 m ud. Det er lidt vildt.
    Shopping mæssigt kan jeg ikke huske så meget, andet end, at der var en vild musikforretning på hovedgaden, hvor jeg kunne finde cd'er, som jeg ikke har kunne få i Danmark. Jeg kan også huske noget om en lidt vild kagebutik med tilbehør til kager osv på sådan et fast marked (dette er lidt svært at forklare ;)).

    OG GØR SOM KAREN SAGDE! I SKAL (skal skal skal!) tage til Bath. Der skal jeg hen i år, og jeg glæder mig helt vildt.
    Hvis I bevæger jer længere ned, så kan jeg anbefale byen Fowey, som er sindssyg hyggelig.

    Romaner kan jeg også skrive, ja. Rigtig god tur, Pernille :)

    SvarSlet
  11. HAHA, havde ikke set din tidligere kommentar, sorry! Men nu er du sikker på, at den er der. Og den er RIGTIG flot.

    SvarSlet
  12. Jeg ved godt, at du ikke vil høre om London endnu, men jeg er bare nødt til at dele min viden med dig! Min søster bor derovre så jeg kender efterhånden byen godt.
    Du skal IKKE IKKE IKKE tage til vest London og du skal IKKE se alle turiststederne omkring Westminister Abbey (dog er Parlamentet flot! men dér er det arkitekturen, der trækker). Der hvor der er fantastisk - dvs., det er lidt mere råt, der er utrolig mange kreative folk, barer, genbrugsbutikker mm. - er det nordøstlige London. Området Shoreditch er nok det fedeste område. Camden er helt sikkert en tur værd. Og hvis man kommer lidt nærmere centrum i Hackney er der også fedt. I disse områder findes de omtalte ting samt en masse fine markeder. :-) Håber, at dette kan hjælpe selv om det var en hurtig guide.

    SvarSlet
  13. portobelloroad (Shoppinggade med de mest fashionable butikker inkl. vintage)

    SvarSlet
  14. kunne give dig londontips til du døde af det..
    men venter, som du selv har bedt om det :)

    SvarSlet
  15. Igen, tusind tak for alle de gode tips. Nu glæder jeg mig endnu mere til at komme afsted!

    SvarSlet