onsdag den 23. juni 2010

What's in your bag?


...min festivaltaske vel at mærke. Jeg er blevet spurgt om, hvad jeg har med i tasken til Roskilde, og det er følgende:

1. Vådservietter (off course).
2. Ørepropper. Man får (vist nok) en pakke ved indgangen, men i hvert fald er det en god ting altid at have med til koncerter. Jeg bruger dem også, når jeg skal sove.
3. Solcreme og aftersun.
4. Førstehjælps kit. Vabelplastre er også en god idé (et must hvis man tager nye sko med).
5. Desinfektionsgel.
6. Cleansing wipes til ansigtet. Den bedste erstatning når man ikke lige har mulighed for at bruge sæbe og rindende vand til at vaske ens ansigt med.
7. Shampoo og sæbe i rejsestørrelser eller vareprøver. I løbet af året erhverver jeg mig alverdens vareprøver på shampoo osv, og de er geniale at have med på festival. Man slipper for en kæmpe shampoodunk, og så kan man smide dem ud bagefter.
8. Plastikposer. Jeg plejer at putte mit tøj i forskellige plastikposer afhængig af hvad det er (sokker i en, undertøj i en, beskidt tøj i en, t-shirts i en osv). Så er det meget nemmere at finde sit tøj om morgenen, og hvis der skulle være vådt over det hele, forbliver tøjet tørt i poserne, mens man hiver dem op af tasken.
9. Neglesaks og pincet.
10. Lommetørklæder - a lot. Jeg har altid mindst én pakke i min skuldertaske, da jeg så har løsningen på manglende toiletpapir, fedtede fingre, diverse maduheld og spildte øl.
11. Lommespejl.
12. Klapsammelig tandbørste + tandpasta. Det er absolut ikke noget man behøver, men jeg kan aldrig stå for dem.
13. Regnslag. De er ikke fandens smarte, men de er dælme praktiske, hvis det begynder at regne.
14. Engangskamera.
15. En kuglepen eller andet at skrive med.
16. Solbriller. Jeg lader mine ægte Ray Ban blive hjemme og tager i stedet et par fake med.
17. Lommelygte eller andet lys.
18. Stift eller spray til myggestik. Jeg glemte det, da jeg skulle tage billedet, men det er klart et must, hvis man er en af de heldige, der altid får myggestik.
19. Hovedpinepiller. Jeg undgår selv helst at bruge hovedpinepiller, hvorfor de ikke er med på billedet eller i min taske, men hvis man gerne bruger dem som løsning til ondt i hovedet, så er de klart et must.
Og selvfølgelig alt andet man plejer at bruge som vatpinde, vandrondeller, kleenex (aftal evt. med dem du skal bo i telt med, hvem der tager hvad med), ansigtscremer, make-up, deodorant osv.

10 kommentarer:

  1. Lækkert med sådan et indlæg! er selv igang med at pakke (eller.. ihvertfald købe ind til rosseren ;D)

    SvarSlet
  2. Det var lige sådan en "guide" jeg havde brug for :)
    Tak!

    /blommen

    SvarSlet
  3. Jeg håber du er okay med, at jeg bruger billedet på min blog, linker til dig!
    Og fedt indlæg btw!

    SvarSlet
  4. Hej, må jeg spørge dig om hvorfor du tager engangskamera med og ikke din digitale?

    PS: Fedt indlæg :-)

    Sanne

    SvarSlet
  5. Mange, mange tak! Super tip med plasticposerne ;)

    SvarSlet
  6. Dejligt, at I kunne bruge guiden! Asta, det er helt i orden. :)

    Sanna: Det er nok lidt uforsvarligt at tage et så dyrt kamera med på festival. For det første kan det gå i stykker af grus og regn, og for det andet kan det nemt blive stjålet. :)

    SvarSlet
  7. ej hvor skønt! liiiige hvad jeg manglede inden jeg bevæger mig til roskilde for første gang! :)
    hvor plejer du at købe de her ting? i et random supermarked eller matas måske? :) tænker primært på førstehjælps kit, regnslag, ørepropper og det der fancy tandbørstesæt :D

    Kristine

    SvarSlet
  8. du må være sådan et festival geni :p
    den der liste kommer til at hjælpe mig rigtig, rigtig meget, så tusind tak for hjælp/inspiration ;) !

    SvarSlet
  9. Skøn guide! Lægger du ikke også en op af hvilket tøj du tager med? :)

    SvarSlet
  10. Glad for at den kunne hjælpe! Jeg har fundet de fleste af tingene i Netto og fakta og andre supermarkeder, de har altid sådan nogle ting her op til sommerferien. Så man skal bare holde øje, og slå til når det er der. :)

    Pernille: Jeg lavede en lille tøj guide, der hed "1o ting" for nogle dage siden, over den slags tøj jeg godt kunne tænke mig at tage med. Jeg pakker først tøj dagen før (måske på selve dagen, da det afhænger så meget af vejret), så jeg får ikke tid til at lægge et billede ud af det tøj, jeg tager med.

    SvarSlet