søndag den 6. juni 2010

Nyt layout


Så er det nye layout sådan ca. ved at være på plads. Jeg har længe været træt af min gamle header og haft lyst til at lave et mere simpelt layout. Der vil være en lille overgangsperiode, hvor det ikke ser helt optimalt ud, da jeg har lavet bloggen lidt smallere, og billederne fra ældre indlæg derfor er for store - derfor dette lidt random billede, som forhåbentlig giver et bedre indtryk af hvordan billeder vil se ud i det nye layout. Jeg er selv blevet ret tilfreds med det, men hvad synes I?

Edit: Jeg har nu tilføjet pagik-forklaringen øverst ude i sidebaren. Jeg kan ikke helt blive enig med mig selv, om det ser klunset ud, eller om det egentlig fungerer. Men jeg tror, jeg vil lade det stå (for en tid i hvert fald) og i stedet gøre noget ved om mig - den skærer virkelig i mine øjne.

12 kommentarer:

  1. I like. Det er blevet rigtig godt!

    /Maria

    SvarSlet
  2. Jeg synes også det er fint, men savner måske forklaringen på Pagik - synes det er så sjovt. :)

    /Sofie

    SvarSlet
  3. Sofie: Ja, det er nok også lige det eneste jeg savner. Måske kunne jeg skrive det ude i siden?

    SvarSlet
  4. Jeg er enig ifht forklaringen på pagik ! Jeg synes den var helt genial, og den gjorde din blog mere personlig! Men jeg vil give dig helt ret i at det helt simple altid duer :)

    SvarSlet
  5. Nu har jeg forsøgt med at skrive teksten ude i højre side. Ved ikke om det blev bedre?

    SvarSlet
  6. Jeg er vild med dit nye layout! Jeg elsker det simple :) Og yay så fik jeg købt Monki-bukserne i dag ;)

    SvarSlet
  7. Tusind tak. :) Og nice! De er altså også virkelig rare.

    SvarSlet
  8. Hvor er det en lækker blog du har!! Den er super inspirerende og alsidig og du har en lækker skrivestil :-) haha - det vælter ned med roser... Det er første gang jeg besøger den, da jeg er forholdsvis ny i blogland.. Og jeg må sige, at dit lay out er alt alt for lækkert!
    Må jeg stille nogle spørgsmål omkring dit layout - for jeg fatter ikke så meget omkring HTML koder..

    Ha en dejlig dag
    *H*

    SvarSlet
  9. Tusind tusind tak. Og selvfølgelig må du det. :)

    SvarSlet
  10. Ihh tusind TAK!
    Jeg kan læse at du har travlt med eksamen osv., så du behøver ikke stresse med at skrive det :-)

    Here goes:
    De sorte bjælke over dine indlæg - hvordan laver du den?

    Hvordan får du dine billeder til at være så store og lækre? og ikke mindst allesammen i samme størrelse?

    Tilsidst vil jeg gerne dele min lange smørre "om mig" op i små afsnit - hvordan gør jeg det?

    Er der en måde hvor på man kan modtage mails ved besvarelser på ens indlæg?

    Tusind tak endnu engang. Og det haster absolut ikke :-)

    Held og lykke med alle dine eksamener!

    Mvh. Heidi

    SvarSlet
  11. Okay. Først, jeg har tidligere lavet en guide til nogle layouts ting, prøv at se om du ikke kan få svar på nogle af dine spørgsmål der: http://pagik.blogspot.com/2010/01/layout-guide-hvordan-er-det-liige-man.html
    Med hensyn til store billeder kan du kigge her: http://bykatrine.blogspot.com/2009/07/guide-strrebilleder.html
    At mine billeder har samme størrelse, er såmænd bare fordi jeg laver dem, så de har samme bredde. Det betyder også, at jeg kan finde på at sortere billeder fra, hvis de ikke er ligeså brede.

    Det med "om mig", er ikke helt sikker på, at jeg forstår hvad du mener. Når du går ind i layout er den første side en form for skabelon over din blog med navigationslinje i toppen og gadgets i siden. "om mig" er en gadget, som du vil kunne finde øverst. Du kan ikke dele denne gadget op i flere afsnit. Men det du kan gøre er at tilføje ny gadgets, som så vil fungere som afsnit. Jeg vil nok vælge den gadget som hedder "tekst", hvor du bare kan skrive en tekst (du behøver ikke skrive en overskrift, og på den måde vil det måske fungere som en form for afsnit). Når du så har tilføjet din gadget rykker du bare op og ned på dem i siden, så det kommer til at passe med at det kan fungere som afsnit under "om mig". Håber det giver mening?

    Kommentarer: Gå ind under layout --> indstillinger --> kommentarer. Jeg har ikke selv prøvet det, men jeg vil tro, at det er den nederste indstilling der hedder "email med kommentarmeddelelse" du skal bruge. Ellers kan du også sætte "kommentarmoderation" til. Så gøres du nemlig opmærksom på kommentarer, fordi du skal godkende alle. Det er dog ikke via mail, men bliver vist i dit betjeningspanel.

    Håber du finder ud af det hele. Ellers må du selvfølgelig gerne skrive igen. :)

    SvarSlet
  12. Ihhh, tusind tak - hvor var det bare super sødt af dig at du gad svare på det!
    Det hele giver så absolut mening - jeg må bare igang!

    Tusind mange tak!

    SvarSlet